Що таке електропідсилювач і гідропідсилювач керма і як вони працюють?

ЩО ТАКЕ ГІДРОПІДСИЛЮВАЧ ТА ЕЛЕКТРОПІДСИЛЮВАЧ КЕРМА І ЯК ВОНИ ПРАЦЮЮТЬ?

 

Що таке гідропідсилювач керма?

У найпростішому розумінні гідропідсилювач керма – це система, яка зменшує зусилля, необхідні водієві для повороту керма. Без гідропідсилювача керування більшістю автомобілів було б надзвичайно важким, особливо під час низькошвидкісних маневрів, таких як паркування, поворот на 90 градусів у місті або маневрування на переповненій заправці.

 

Історія

Перша система з підсилювачем керма, встановлена на серійному автомобілі, дебютувала в 1951 році на Chrysler Imperial, і конкуренти швидко наслідували її приклад. Гідропідсилювач керма не тільки зробив очевидну річ – дозволив водієві керувати важким автомобілем з набагато меншими зусиллями та більшим комфортом, але й дозволив інженерам покращити реакцію рульового управління, тобто те, як швидко автомобіль змінює напрямок руху, коли водій повертає кермо.

 

До появи електропідсилювача рульові системи автомобілів були налаштовані таким чином, що для проходження крутих поворотів або паркування потрібно було робити багато обертів керма. Така повільна передача давала водіям більше важелів для протистояння великим зусиллям, необхідним для керування передніми колесами. Але поява гідропідсилювача керма дозволила інженерам прискорити передавальне відношення керма – наскільки сильно потрібно повернути кермо відносно того, наскільки змінюється кут повороту передніх коліс – тому що додаткові зусилля на кермі тепер могли бути компенсовані новою системою. Насправді, це було більше, ніж просто компенсація; керування автомобілем стало майже без зусиль.

 

Втім, деякі з найбільш керованих автомобілів – чистокровні, легкі спортивні автомобілі – не мали підсилювача керма, наприклад, Acura NSX початку 1990-х, Lotus Elise та Exige, а також Alfa Romeo 4C, який є останнім новим автомобілем, що залишився без підсилювача керма.

 

Але ці автомобілі обійшлися без нього завдяки невеликій вазі та відносно вузьким шинам. І, тим не менш, повертати кермо в цих автомобілях під час зупинки, може бути досить складно.

 

Гідравлічний підсилювач керма 

З 1950-х до початку 2000-х років переважаючим типом гідропідсилювача керма був гідравлічний підсилювач. Гідравлічний підсилювач керма використовує, як вказує його назва, гідравлічну рідину, яка нагнітається насосом, що приводиться в дію. Хоча ця система добре служила автомобільному світу протягом 50 років, у неї є кілька недоліків: енергія витрачається даремно, оскільки насос працює безперервно, навіть коли автомобіль рухається прямо і немає потреби в допомозі. Крім того, гідравлічну рідину потрібно періодично замінювати, а якщо якась із гідравлічних ліній протікає, це не тільки створює безлад, але й призводить до втрати підсилювача. Втім, керувати автомобілем можна і без гідропідсилювача.

 

Електропідсилювач керма

Електричний підсилювач керма є нормою для сучасних автомобілів. Від керма до рульової рейки все ще йде суцільний металевий рульовий вал, який керує шинами, але все інше – високотехнологічне. EPS використовує електродвигун, який отримує енергію від електричної системи автомобіля для забезпечення рульового керування. Цей електродвигун може бути розташований або безпосередньо на рульовій рейці – такий варіант є більш дорогим і, як правило, використовується на спортивних та розкішних автомобілях – або встановлений на рульовій колонці. Датчики визначають крутний момент або зусилля, яке водій докладає до керма, а комп’ютер вирішує, скільки допомоги потрібно додати. У більшості систем комп’ютер змінює зусилля на кермі залежно від швидкості руху: під час паркування кермо легко повертається, тоді як на швидкісній дорозі зусилля збільшується, що дає водієві відчуття більшої стабільності та контролю.

 

Якщо ви відчуваєте проблеми з керуванням, радимо звернутись на автосервіс AUTO PLATFORM для діагностики електричного підсилювача керма.

 

Переваги які надає електропідсилювач керма

Переваги електричного підсилювача керма багатогранні: він покращує економію пального на кілька відсотків, оскільки електродвигун споживає енергію лише тоді, коли це необхідно; усуває необхідність обслуговування гідравлічної рідини, про яку йшлося вище; а також дозволяє використовувати різноманітні функції. Будь-яка функція допомоги водієві або функція зручності, яка передбачає поворот коліс без участі водія, вмикається за допомогою електропідсилювача керма. Такі функції, як допомога при утриманні в смузі руху, автоматичне паркування та зміна смуги руху, а також здатність направляти автомобіль навколо перешкод, використовують здатність електропідсилювача керма самостійно керувати автомобілем, коли це необхідно.

 

Електропідсилювач керма – це одна з технологій, яка уможливить створення безпілотних автомобілів.

 

Електропідсилювач керма також більш адаптивний до нестандартних налаштувань, використовуючи програмне забезпечення для розпізнавання та компенсації відхилення керма в один бік. Він також може автоматично підлаштовуватися під боковий віте, що в іншому випадку вимагало б від водія постійної корекції рульового управління. Більше того, завтрашні автономні, самокеровані автомобілі покладатимуться на електричний підсилювач керма, оскільки він дозволяє керувати автомобілем за допомогою бортової комп’ютерної системи в режимі автоматичного пілотування. Деякі системи, такі як Super Cruise від Cadillac, вже здатні самостійно керувати автомобілем на шосе за певних умов.

 

Електрогідравлічне рульове управління

Між гідравлічним та електричним типами підсилювача керма існує гібрид цих двох систем, який називається електрогідравлічним. Він функціонує як гідравлічний підсилювач, тільки гідравлічний тиск створюється електродвигуном, а не насосом від двигуна. Це дозволяє позбутися скарг на марне витрачання енергії, про які ми згадували раніше, але не дає змоги використовувати всі функції, можливі з електричним підсилювачем керма. Наразі цю систему використовують лише кілька автомобілів, включаючи деякі надпотужні пікапи.

 

Тому, шановні водії та автолюбителі, якщо робити висновки з вищеописаного, можна зазначити, що буть то гідравлічний підсилювач керма чи електричний підсилювач керма, всі вони потребують ремонту, та діагностики. Це важливий елемент управляння автомобілем, який допомагає нам відчувати комфорт від водіння автомобілем. Записатись на діагностику підсилювача керма можна подзвонивши нам на вказані номери на сторінці контактів.